آباژور چیست؟ انواع آباژور را از نظر سبک بشناسید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 12 اسفند 1402
بازدید : 689
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


لامپ سایبان چیست؟ لامپ یک وسیله روشنایی و تزیینی است که برای تزیین منزل یا محیط کار استفاده می شود. اگر می خواهید معنی واقعی آباژور را بدانید باید بگوییم که آباژور یک کلمه فرانسوی به معنای نور است. در گذشته کمتر کسی می دانست که لامپ چیست زیرا این وسیله در خانه افراد ثروتمند وجود داشت اما با گسترش تولید می توانید آن را در هر خانه ای پیدا کنید. در این مقاله  کادوساز سعی می کنیم در مورد انواع لامپ بیشتر بگوییم و با انتخاب چراغ ایستاده به این سوال که لامپ چیست پاسخ کامل بدهیم.

آباژور چیست؟

لامپ نفتی یا ژنراتور وسیله ای است که با کمک یک لامپ یا لامپ معمولی نور را به سمت پایین یا بالا هدایت می کند. در لامپ؛ درپوشی برای جلوگیری از نور مستقیم و پخش یکنواخت آن در سراسر محیط وجود دارد. اما این درپوش در مدل های امروزی به ندرت استفاده می شود. همچنین آباژور نیز جزء مهمی از این لامپ است.

همچنین جدا از کاربرد عمومی، برای نورپردازی و دکوراسیون منزل نیز استفاده می شود. بنابراین، برخی معتقدند که لامپ وسیله ای برای تزئین پاسخ چیزی است. استفاده از لامپ به عنوان وسیله ای تزیینی امروزه انواع لامپ ها را در طرح ها و مدل های مختلف در بازار تولید کرده است.

فواید آباژور چیست؟

همانطور که می دانید چراغ های سقفی یا لوسترهای مدرن به دلیل محدودیت هایی که دارند نمی توانند تمام قسمت های خانه از جمله گوشه ها را روشن کنند. به همین دلیل استفاده از آباژور چهره در این فضاها می تواند به روشن شدن خانه کمک کند. این مورد به ویژه در فضاهایی مانند پذیرایی یا اتاق نشیمن بسیار موثر است، زیرا نور زیاد در این فضاها بسیار مهم است.


یکی دیگر از مزایای استفاده از لامپ ها، زیباتر شدن دکوراسیون است. همانطور که گفتیم امروزه لامپ بیشتر یک وسیله تزئینی است و به همین دلیل در اکثر ادارات از آن استفاده می شود. لامپ های امروزی محیط شما را زیبا و منحصر به فرد جلوه می دهند.

انواع لامپ ها چیست؟

اولین مدل آباژور فقط یک مدل آباژور ایستاده را شامل می شد و اکثر مردم فقط این مدل را به عنوان آباژور می شناختند. اگرچه چراغ کف در ابتدا بسیار گران بود و به عنوان یک کالای لوکس در خانه افراد ثروتمند وجود داشت، اما به تدریج قیمت آن کاهش یافت. امروزه می دانیم که آباژور در انواع مختلف، آباژور رومیزی تولید می شود. اگرچه هر کدام از این انواع مدل های مختلفی دارند، اما آباژورها به طور کلی به دو دسته رومیزی و پایه تقسیم می شوند. به عنوان مثال سایه چراغ خواب یکی از مدل های چراغ های رومیزی و ایستاده است که در مطلبی جداگانه به طور کامل به آن پرداخته ایم.

علاوه بر این، یک مدل نورپردازی جدید که اکنون مد شده است، چراغ دیواری است. این مدل سایه به دیوار ثابت می شود و با انعکاس از دیوار نور زیبایی ایجاد می کند. لامپ های امروزی در سه دسته ای که نام بردیم ساخته می شوند و طرح های بسیار متنوعی دارد.

ماهیت لامپ چیست؟

علاوه بر مدل های آباژوری که در بالا به آنها اشاره کردیم، آباژورها نیز از نظر سبکی بسیار متفاوت هستند و شما می توانید انواع آباژور در سبک های مختلف را برای منزل خود تهیه کنید. سبک های رایج سایه های لامپ را می توان کلاسیک، سلطنتی و مدرن نامید و اکثر محصولات در این سبک ها طراحی می شوند.

سبک های آباژور را می توان در ترکیب های مختلفی ساخت که امروزه در انواع لامپ های چوبی شاهد آن هستیم. ترکیب چندین سبک در طراحی آباژور به شما کمک می کند که آن را بهتر با دکوراسیون منزل خود هماهنگ کنید. توصیه ما این است که سبک هایی را انتخاب کنید که در درازمدت جدیدتر هستند و می توانید نسخه های مختلفی از این سبک را در سال های مختلف خریداری کنید.

تفاوت بین چراغ شب و آباژور چیست؟

بسیاری از افراد لامپ و چراغ خواب را به عنوان لامپ مدل می دانند. در حالی که نور شب نمونه ای از لامپ با نور بسیار ملایم است. در واقع این نور با نور ملایم در اتاق می تواند شما را آرام کند. اگرچه نور آباژورها کاملاً قوی است و می تواند باعث خستگی یا حتی بی خوابی شود.

نورهای شب اغلب با ایجاد درخشش ملایم در ایجاد فضای مناسب برای خواب موثر هستند. به همین دلیل بهتر است از لامپی استفاده کنید که نور آن آرامش بیشتری می دهد. در فروشگاه فروهر می توانید انواع چراغ خواب و سافت لایت را سفارش دهید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com